Det anbefales at installere ældre systemer først. Da Vista og XP ike bruger samme bootloader kunne jeg forestille mig lidt problemer med at starte Vista efter du har smidt XP på maskinen. Det kan sikkert klares (evt. med EasyBCD) men der skal nok arbejdes en lille smule.
--- SoerenNielsen.dk
discriminating against anything other than someone's annoying personality is simply ignorant
---
But when you install them in reverse-release order, the old OS doesn’t recognize the new one, and therefore won’t/can’t add boot support for it. But that’s OK, it’s easy to fix!
---
"Haro, haro!"
"All the girls in Konoha are so hot these days."
---
Vil bare sige at det er supersimpelt at installere XP efter man har installeret Vista. Jeg fulgte også guiden som xnarutox har linket til. Hvis du har 2 partioner, og en antagelse at Vista er installeret på C-drevet og du gerne vil installere XP på D-drevet, skal du bare gøre som følger: Smid XP cden i og installer på D-drevet, derefter ser du at du ikke kan komme ind i Vista, men frygt ikke. Du smider nu Vista cden i og trykker på reparer og det tager ca. 2 sek. Når dette er gjort kommer du ind i Vista og kan installere Easy BCD og lave en entry som du kalder Windows XP og vælger D-drevet som "kildedrev", trykker save og lukker Easy BCD og genstarter computeren, så skulle du gerne få en menu, hvor du kan vælge enten Vista eller XP. Håber du kan bruge min besvarelse til noget, det er virkelig simpelt.
Ked af mit indlæg, fik vidst ikke lige læst at du havde fået det ordnet, men nu står det da på dansk :P
---
TweakUp.dk
---
Tilføj svar
Husk venligt at vi har nogle ganske klare og enkelte regler her på TweakUp, som du gerne må huske på ved dit svar i denne tråd. Hvis du ikke allerede har læst vores
regler, eller er i tvivl om deres indhold henviser vi til at de bliver læst nærmere igennem, for at undgå evt. problemer, hvor forum admins er nødsaget til at blande sig.
Hvis du ikke har noget at skrive til emnet bedes du respektere dette og undlade at kommentere emnet helt, da det oftest ødelægger trådene.