Forum menu
  Hardware generelt
  IT i hverdagen
  IT debatten
  Mac & Tilbehør
  Casemod & Styling
  Overclock & Køling
  Foto & Billedbehandling
  Webdesign & Grafik
  Køb & Salg
  Spil & Konsol
  HIFI & TV
  Film & Musik
  Mobil & PDA
  Software & OS
  Events
  Off topic

Reklame

NorthQ

Ansvar
Tweakup tager intet ansvar ved skader forvoldt på hardware ved brug af en driver eller fil fra vores sektioner.

TweakUp tager intet ansvar ved skader på hardware ved brug af guider og artikler på vores sektioner.

Husk tweak og overclocking af computer sker på helt eget ansvar.

Dualboot med xp pro på vista
 xnarutox
 Bruger nr.: 31023

Dato:  06.04.07
 Klokken:  20:19
 Kvalitet: 0 (0)
Hej

Har installeret Vista men er efterhånden blevet træt af manglende kompabilitet.

Har lavet en ekstra partition i tilfælde af at jeg ville have XP.

Spørgsmålet er så om jeg godt kan lave dualboot selvom Vista er installeret først?

---
"Haro, haro!"
"All the girls in Konoha are so hot these days."
---

Forum kategori er Software & OS.  Tråd vist 1166 gange.  Indeholder 8 indlæg.
Svar #2 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 schimmell
 Bruger nr.: 836

Klokken:  21:02

Ja det kan du godt, der er en guide et eller andet sted jeg kan bare ikke huske hvor, men hvis du googler skal du nok finde det.

---
AsusP5N-E sli/E6600 på vand/3gb Corsair XMS2 6400/800@900
Asus8800GTX/ på vand Silverstones strider 600W modulær Vista64

---

Svar #3 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 xnarutox

Klokken:  21:34

Ok tak!

---
"Haro, haro!"

---

Svar #4 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 scn
 Bruger nr.: 6963

Klokken:  21:52

Læs lige denne: Indsat link

Det anbefales at installere ældre systemer først. Da Vista og XP ike bruger samme bootloader kunne jeg forestille mig lidt problemer med at starte Vista efter du har smidt XP på maskinen. Det kan sikkert klares (evt. med EasyBCD) men der skal nok arbejdes en lille smule.

---
SoerenNielsen.dk
discriminating against anything other than someone's annoying personality is simply ignorant

---

TweakUp Crew
Svar #5 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 xnarutox

Dato:  07.04.07
 Klokken:  04:58

Du har ret; ældre systemer skal installeres først.

Men EasyBCD kan klare det, fik slet ingen problemer så længe man følger guiden.

Følgende link er en guide til at løse problemet

Indsat link

God guide der er nemt og ligetil (Anbefales)

#4 Quote fra den link:

But when you install them in reverse-release order, the old OS doesn’t recognize the new one, and therefore won’t/can’t add boot support for it. But that’s OK, it’s easy to fix!

---
"Haro, haro!"

---

Svar #6 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 xnarutox

Klokken:  05:06

Rettelse

Havde i forvejen lavet en partition til et andet OS, i tilfælde af problemer med Vista.

Jeg sprang derfor det første trin af guiden og startede med at installere OS.

Så kan ikke sige noget om det første trin, dog var sidste del lige til, mon ikke det første trin også er det...

---
"Haro, haro!"

---

Svar #7 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 btstyre
 Bruger nr.: 7072

Klokken:  17:13

Vil bare sige at det er supersimpelt at installere XP efter man har installeret Vista. Jeg fulgte også guiden som xnarutox har linket til. Hvis du har 2 partioner, og en antagelse at Vista er installeret på C-drevet og du gerne vil installere XP på D-drevet, skal du bare gøre som følger: Smid XP cden i og installer på D-drevet, derefter ser du at du ikke kan komme ind i Vista, men frygt ikke. Du smider nu Vista cden i og trykker på reparer og det tager ca. 2 sek. Når dette er gjort kommer du ind i Vista og kan installere Easy BCD og lave en entry som du kalder Windows XP og vælger D-drevet som "kildedrev", trykker save og lukker Easy BCD og genstarter computeren, så skulle du gerne få en menu, hvor du kan vælge enten Vista eller XP. Håber du kan bruge min besvarelse til noget, det er virkelig simpelt.

God XP installation :P

---
TweakUp.dk

---

Svar #8 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 btstyre
 Bruger nr.: 7072

Klokken:  17:16

Ked af mit indlæg, fik vidst ikke lige læst at du havde fået det ordnet, men nu står det da på dansk :P

---
TweakUp.dk

---

Tilføj svar

Husk venligt at vi har nogle ganske klare og enkelte regler her på TweakUp, som du gerne må huske på ved dit svar i denne tråd. Hvis du ikke allerede har læst vores regler, eller er i tvivl om deres indhold henviser vi til at de bliver læst nærmere igennem, for at undgå evt. problemer, hvor forum admins er nødsaget til at blande sig.

Hvis du ikke har noget at skrive til emnet bedes du respektere dette og undlade at kommentere emnet helt, da det oftest ødelægger trådene.

Du kan læse vores regler her: 

Modtag svar på mail ved indlæg?

Ønsker du at modtage indlæg fra en tråd med et emne som interesserer dig, uden selv at komme med indlæg kan du på link herunder tilmelde dig modtagelse af mail ved nye indlæg

Forumtråde

Reklame

NorthQ

Facebook fan

Aktiv Bruger

Gæst

Login.
Navn:
Kode:
Husk login info?
OpenID:
Husk login info?