Forum menu
  Hardware generelt
  IT i hverdagen
  IT debatten
  Mac & Tilbehør
  Casemod & Styling
  Overclock & Køling
  Foto & Billedbehandling
  Webdesign & Grafik
  Køb & Salg
  Spil & Konsol
  HIFI & TV
  Film & Musik
  Mobil & PDA
  Software & OS
  Events
  Off topic

Reklame

NorthQ

Ansvar
Tweakup tager intet ansvar ved skader forvoldt på hardware ved brug af en driver eller fil fra vores sektioner.

TweakUp tager intet ansvar ved skader på hardware ved brug af guider og artikler på vores sektioner.

Husk tweak og overclocking af computer sker på helt eget ansvar.

Min asus eee pc 1000h
 HenrikK
 Bruger nr.: 29406

Dato:  14.08.08
 Klokken:  16:50
 Kvalitet: 1 (1)
Hej Alle
Jeg synes lige jeg ville dele mine erfaringer med min nye Asus Eee PC 1000H.

Jeg bestilte den i England hos laptopsdirect.co.uk,og 5 dage senere holdte der en GLS bil udenfor min dør.

Fik den hurtigt pakket ud og startede med at lade den godt op.
Ved første opstart gennemgår man de sidste trin af den medfølgende Windows XP installation, hvor man blandt andet instiller keyboard layout m.m. Det kender alle.

Jeg fandt hurtigt mit trådløse netværk og var i gang. Den virker overraskende lille når man ser den, men både keyboard og skærm fungere fint. Jeg rensede ud og tweakede mine sædvanelige instillinger som alle gør efter en ren installation og gik i gang med at udforske.
Det første jeg har lagt mærke til er den gode udnyttelse af Atom processoren og speedstepping teknologien. Det bidrager til en fremragende batteritid på ca. 5 timer, uden at jeg har optimeret yderligere end hvad jeg normalt arbejder ved på en normal bærbar. Med lidt yderligere tweaking kan jeg få ca. 5 timer og 45 min, indtil videre.

Til normalt surfing, tekstbehandlign, programmering i EtextEditor er den fremragende, har ikke prøvet photoshop endnu, men det er klart at med eksempelvis Netbeans, Photoshop eller andre store værktøjsprogrammer, kommer skærmen til kort. Dog er der igen en god integration af ekstern monitor. Højre klik på skrivebordet, to yderligere trin og man har en ganske god mulighed for at bruge en ekstern skærm, glæder mig til at bruge den til diverse præsentationer på uni.

Som nævnt tidligere er keyboardet ikke for småt, men kræver lige lidt tilvænning hvis man kommer fra en alm. computer. Jeg har en bluetooth mus, men endnu ikke brugt den pga. den fantastiske smart-pad. Den er responsiv og har en del multitouch/gestiske funktioner. Der er både mulighed for 2 og 3 finger funktioner i den medfølgende software. Jeg bruger meget 2 finger scroll, 2 finger zoom, 2 og 3 finger klik og 3 finger swipe funktionen til at minimere og surfe frem og tilbage.

Det indbyggede webkamera er ganske godt, men jeg ved ikke om jeg får brug for det.

jeg overvejede både at købe en MSI wind eller en Acer One istedet, men synes at Asus 1000H havde et godt setup til mit behov. Derudover er den nem at opgradere. Jeg har bestil 2Gb ram og en 64Gb SSD harddisk som jeg forventer vil gøre oplevelsen med Asus 1000H'en endnu bedre. Især SSD harddisken burde give mindre støj, bedre batteritid, hurtigere performance og fjerne lidt af den varme der kommer fra bunden.

Desværre kommer den nok ikke til Danmark i den nærmeste fremtid.

+
Batteritid
Smartpad
Pæn
Nem opgradering
Gode "docking" muligheder on the go

-
Højre shiftknap er for lille og placeret åndsvagt
Lidt keyboard flex
Manglende Vista drivere til Asus funktioner

Den kommer nok ikke til at udkonkurre business Notebooks for dem der har 20000 Kr. til den slags, men er super til studiebrug/rejser og surfing i sengen.

Henrik K

Forum kategori er IT i hverdagen.  Tråd vist 3536 gange.  Indeholder 5 indlæg.
Svar #2 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 frisk
 Bruger nr.: 32193

Klokken:  18:32

Super anmeldelse, tak for det :)

Tror da liiige jeg skal kigge nærmere på den Eee 1000H

---
information wants to be free, who are we to deny it ?

---

Svar #3 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 Ugh
 Bruger nr.: 27572

Klokken:  21:30

Det var godt at høre! jeg har også bestilt min eee 901 hos laptopdirect for en uge siden, og der gik 3-4 dage også var den inde af døren det må man fandme sige er hurtigt! Det tager 4-5 dage at få ting fra Danmark!!!

---
Få så armen ud af det hul.

---

Svar #4 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 egr_sli
 Bruger nr.: 25864

Dato:  15.08.08
 Klokken:  12:43

Men når i bestiller fra udlandet, så får i jo ikke dansk tastatur ? Hva gør i med æ, å, og ø ??? det er en rimelig vigtig faktor synes jeg!

Svar #5 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 HenrikK
 Bruger nr.: 29406

Dato:  15.08.08
 Klokken:  14:39
Egr_sli:
Der er ikke æ,ø og å indtegnet på tastaturet, men hvis man installere et dansk keyboard-layout under windows er æ,ø og å placeret hvor det er på alle danske tastature. Jeg synes ikke det betyder noget da jeg er vant at skrive. Men hvis man er usikker på placeringen og ofte kigger på tastaturet er det selvfølgelig en ulempe.

Alternativt kan man tage en permanent tusch og selv skrive æ,ø og å på tastaturet. Nogle producenter sætter bare et overføringsmærke på.

Jeg gad bare ikke vente til Asus Eee'en kom til Danmark. Nogle leverandøre nævnte November-December som tidshorisonten, og det er for længe...

Oh ja, og prisen. 4000 DKR inklusiv fragt og 2Gb ram!

Tilføj svar

Husk venligt at vi har nogle ganske klare og enkelte regler her på TweakUp, som du gerne må huske på ved dit svar i denne tråd. Hvis du ikke allerede har læst vores regler, eller er i tvivl om deres indhold henviser vi til at de bliver læst nærmere igennem, for at undgå evt. problemer, hvor forum admins er nødsaget til at blande sig.

Hvis du ikke har noget at skrive til emnet bedes du respektere dette og undlade at kommentere emnet helt, da det oftest ødelægger trådene.

Du kan læse vores regler her: 

Modtag svar på mail ved indlæg?

Ønsker du at modtage indlæg fra en tråd med et emne som interesserer dig, uden selv at komme med indlæg kan du på link herunder tilmelde dig modtagelse af mail ved nye indlæg

Forumtråde

Poker

NorthQ

Facebook fan

Aktiv Bruger

Gæst

Login.
Navn:
Kode:
Husk login info?
OpenID:
Husk login info?