Forum menu
  Hardware generelt
  IT i hverdagen
  IT debatten
  Mac & Tilbehør
  Casemod & Styling
  Overclock & Køling
  Foto & Billedbehandling
  Webdesign & Grafik
  Køb & Salg
  Spil & Konsol
  HIFI & TV
  Film & Musik
  Mobil & PDA
  Software & OS
  Events
  Off topic

Reklame

NorthQ

Ansvar
Tweakup tager intet ansvar ved skader forvoldt på hardware ved brug af en driver eller fil fra vores sektioner.

TweakUp tager intet ansvar ved skader på hardware ved brug af guider og artikler på vores sektioner.

Husk tweak og overclocking af computer sker på helt eget ansvar.

Bygge pc - hjælp til indkøb :)
 EllMarto
 Bruger nr.: 31760

Dato:  06.08.09
 Klokken:  17:31
 Kvalitet: 0 (0)
Hej jeg er ny til alt det her men ville prøve at bygge min egen pc.

Jeg har fået en gut til at hjælpe mig med at samle den men problemet er indkøb (som han ikke kan hjælpe med).

Jeg har kigget lidt rundt inde på shg.dk men jeg har svært ved at overskue hvad der passer sammen.

Den færdige pc må gerne koste omkring 7000kr.
Den skal primært bruges til redigering af film, billeder og til at komponere musik.

Dvs. den behøver nok ikke verdens dyreste grafikkort den skal bare som minimum kunne kører Diablo3 ^^

Jeg har lavet en lille indkøbsseddel her:
Motherboard
Power Supply
Processor + blæser
RAM (gerne DDR3)
Hard Disk (gerne omkring 200gb)
DVD Drev / Brænder - Blue Ray ikke nødvendigt
Skærmkort
Lydkort - hvis det ikke er onboard
Netværkskort - hvis det ikke er onboard
Diskette drev ikke nødvendigt.

Håber meget i kan hjælpe mig med at komme godt fra start :)

Forum kategori er IT debatten.  Tråd vist 835 gange.  Indeholder 6 indlæg.
Svar #2 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 EllMarto
 Bruger nr.: 31760

Klokken:  17:49
Jeg regner med at anskaffe mig Adobe CS4 pakken når min nye pc er klar. dvs. til film og billeder bruger jeg Premiere CS4 og Photoshop CS4.

Til lyd bruger jeg Reason4, og cubase4. Det burde pc'en ikke have nogen problemer med at trække, den skal bare have et ordentligt lydkort :)

Størrelse betyder intet, bare den får rigeligt ventilation er jeg glad. og alt overflødigt neonlys og lignende behøver jeg heller ikke. Kun Raw power ;)

Som styresystem overvejer jeg Windows 7.
Spørg løs hvis der er flere detaljer jeg har glemt!

Svar #3 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 Ghostrider
 Bruger nr.: 34379

Klokken:  20:55

Til den pris er et system med Core i7 udelukket. Desuden skal du jo ikke køre hardcore talberegning.

Jeg ville vælge et Phenom II system, eks.

CPU - Phenom II X3 720BE
Bundkort med 790GX/FX chipset, f.eks. Asus M4A79T Deluxe, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P eller MSI 790FX-GD70.
RAM - OCZ 2x2GB OCZ3P1600LVAM4GK (AMD Edition)
PSU - Corsair 650W
HDD - Samsung SpinPoint F1 Desktop Class HD103UJ 1 TB
GPU - ATI HD4770 eks. Asus el. XFX (strømbesparende)
DVD - whatever! Nu laver Plextor jo ikke highend mere, ellers ville jeg det.
Lydkort - du skriver at du komponerer musik, så her skal ikke spares. Ovennævnte bundkort har alle onboard lyd(ex. MSI har Realtek ALC889 8ch), men du skal have et Creative Sound Blaster X-Fi Titanium Fatal1ty Pro Series.
Netkort er onboard.
Floppy drev er nødvendigt hvis du køre SATA en dag. SATA drivers skal loads fra floppy under installation, medmindre du har en slipstreamet Windows installationsdisk med SATA driver.

Det bliver under 7000 kr.

Held og lykke med indkøbet, hvad end du vælger

G.

Svar #4 Kvalitet: 1 (1)   skjul/vis
 muldvang
 Bruger nr.: 21117

Dato:  07.08.09
 Klokken:  00:21

Mit bud vil faktisk ligne #3's en del.
Jeg ville dog vælge en Phenom II X4 i stedet. Den har 4 kerner i stedet for 3 og det kan være en fordel i visse programmer.

Derudover ville jeg vælge et grafikkort fra NVIDIA, som understøtter CUDA. Med CUDA har forskellige programmer mulighed for at udføre beregninger på grafikkortet i stedet for at gøre det på CPU'en.

Af lydkort ville jeg holde mig væk fra Creative. Fair nok, deres X-Fi chip er genial til spil, men snakker vi musik, kan man få andre kort med bedre lydkvalitet.
Jeg ville i stedet kigge på Auzentech og AudioTraks produkter.

Sidst men ikke mindst er det ikke længere nødvendigt med et diskettedrev. Windows Vista og Windows 7 kan loade SATA-drivere fra et memory stick, hvis det bliver nødvendigt. Det var kun med Windows XP at man skulle bruge diskette.

---
www.crintsoft.com - Rullende sangtekster til din musik!
www.Launchy.net - kan ikke leve uden det program

---

Svar #5 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 Ghostrider
 Bruger nr.: 34379

Dato:  07.08.09
 Klokken:  21:16

Jeg er enig med muldvang.

Dog hvad angår X4 ville jeg stadig vælge en X3 eller X2 550. Med en bios opdatering kan du den fjerde kerne på X3'eren eller to kerner på X2'eren. Jeg har selv en X3 som kører stabilt med fire kerner. Men der er selvfølgelig ingen garanti. Der er en grund til at kernerne er lukket ned.

I forhold til lydkort er muldvangs forslag bedre, jeg var blot bange for at springe budgettet :-) Jeg mener bare AudioTraks software ikke understøtter Vista og Windows 7 endnu, men jeg kan tage fejl.

Og ja, Vista og Windows 7 kan loade SATA-driver fra en memory stick. Det er mig som er inkarneret XP-afhængig ;-) Samt andre floppy afhængige programmer.

Svar #6 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 xuser48
 Bruger nr.: 24790

Dato:  16.08.09
 Klokken:  13:56

Her er hvad Audiotrak selv skriver:
Indsat link

ESI Juli@ - et lækkert, lækkert lydkort - der kan Creative ikke følge med:
Indsat link

---
Spar din tid - skriv _ikke_ TMS'er til mig.

---

Tilføj svar

Husk venligt at vi har nogle ganske klare og enkelte regler her på TweakUp, som du gerne må huske på ved dit svar i denne tråd. Hvis du ikke allerede har læst vores regler, eller er i tvivl om deres indhold henviser vi til at de bliver læst nærmere igennem, for at undgå evt. problemer, hvor forum admins er nødsaget til at blande sig.

Hvis du ikke har noget at skrive til emnet bedes du respektere dette og undlade at kommentere emnet helt, da det oftest ødelægger trådene.

Du kan læse vores regler her: 

Modtag svar på mail ved indlæg?

Ønsker du at modtage indlæg fra en tråd med et emne som interesserer dig, uden selv at komme med indlæg kan du på link herunder tilmelde dig modtagelse af mail ved nye indlæg

Forumtråde

Reklame

NorthQ

Facebook fan

Aktiv Bruger

Gæst

Login.
Navn:
Kode:
Husk login info?
OpenID:
Husk login info?