Bundkortet har kun 1 PCI-E 2.0 16x stik og kunne ikke finde noget om at den havde mulighed for 2 kort men kiggede ikke så længe... Hvis du vil have 2 Grafikkort (hvilket i langt de fleste tilfælde er unødvendigt) Vil 2 x PCI-E 16x være at foretrække. Hvis jeg husker rigtigt :P
Men bundkortet er jo også der hvor de fleste sammensatte computere har sparet... Det skal jo bare kunne trække det der sidder i ved køb og ikke mere.
teoretisk kan du godt, men ikke de der fine vilde gamer grafikkort, for der er kun en PCI-E x16 port.
Hvis du vil bruge maskinen til at spille på, og bruge mere end et grafikkort, så er det IKKE løsningen med den maskine.
Hvis man smider flere grafikkort i en computer er resultatet enten:
1. Flere skærme da grafikkortene arbejder hver for sig
2. Bedre ydelse ved sat lade grafikkortene arbejde sammen
--- SoerenNielsen.dk
discriminating against anything other than someone's annoying personality is simply ignorant
---
For at gøre en lang historie kort, så skal dit bundkort understøtte SLI eller crossfire (2 navne for det samme) for at du vil kunne få noget som helst ud af at putte et grafikkort #2 i din computer. Og det gør dit bundkort ikke.
Som SCN siger, du kan godt putte 1 grafikkort mere i, men ikke et magen til det andet, og det eneste du vil få ud af det, er ekstra skærmstik til skærm #3 (da du allerede har plads til 2 skærme nu)
---
There are two kinds of naval vessels: Submarines and Targets..
#4 Du har ret i at det i bund og grund er det samme om det hedder Crossfire eller SLI. Men du kan ikke bare sige det er det samme. Fordi jeg kender flere der ikke kender den forskel at det kun er ATI kort der kører crossfire og Nvidia kort der kører SLI. Det ville være dumt at købe et bundkort der understøtter Crossfire og 2 Nvidia kort.
Jamen jeg skal til og købe computeren. Men det var egentlig fordi jeg var lidt i tvivl om det kunne lade sig gøre og hvad formålet var med 2 grafikkort.?
Du bør overveje om det overhovedet er nødvendig med 2 kort.
Alle tester på crossfire og sli viser ok resultater, men kigger du lidt efter i sømmene, er det få frames mere ydelse i gennemsnit. Spil som er skræddersyet til multi gpu, vil give lidt mere.
En anden ting er varmeudvikling.
Der skal en del til for at få den rette luftgennemstrømning.
Det kommer meget an på hvilket kabinet man har, hvordan man modder det, samt hvilke blæsere der er mulighed for.
Næste ting er spille profiler, specielt til spil som ikke direkte er lavet til multi gpu.
Så for at slippe for alt det bøvl som ligger i at køre med flere gpu'er, ville jeg nok anbefale at du kører med den sidste generation af GTX285 eller ATI's modstykke.
Tilføj svar
Husk venligt at vi har nogle ganske klare og enkelte regler her på TweakUp, som du gerne må huske på ved dit svar i denne tråd. Hvis du ikke allerede har læst vores
regler, eller er i tvivl om deres indhold henviser vi til at de bliver læst nærmere igennem, for at undgå evt. problemer, hvor forum admins er nødsaget til at blande sig.
Hvis du ikke har noget at skrive til emnet bedes du respektere dette og undlade at kommentere emnet helt, da det oftest ødelægger trådene.