Forum menu
  Hardware generelt
  IT i hverdagen
  IT debatten
  Mac & Tilbehør
  Casemod & Styling
  Overclock & Køling
  Foto & Billedbehandling
  Webdesign & Grafik
  Køb & Salg
  Spil & Konsol
  HIFI & TV
  Film & Musik
  Mobil & PDA
  Software & OS
  Events
  Off topic

Reklame

NorthQ

Ansvar
Tweakup tager intet ansvar ved skader forvoldt på hardware ved brug af en driver eller fil fra vores sektioner.

TweakUp tager intet ansvar ved skader på hardware ved brug af guider og artikler på vores sektioner.

Husk tweak og overclocking af computer sker på helt eget ansvar.

Lan forbindelse virker ikke
 Arsukfjorden
 Bruger nr.: 32313

Dato:  27.09.09
 Klokken:  17:39
 Kvalitet: 0 (0)
Davs tweakers.

Jeg har slettet Vista på min forholdsvist nye HP Dv7 2129. I stedet for har jeg installere samme Vista version(Jeg vilel gerne have en HELT ren Vista) og også Windows 7(Selvfølgelig på 2 forskelige partitioner).

Driverne jeg har hentet er fra HP's hjemmeside og beregnet til Vista 64bit(hvilket også er hvad jeg har installeret)

Mit problem er at jeg ikke kan få LAN forbindelse. Det er som om at den absolut VIL være i Public mode, når den endelig i et sekund for forbindelse.

Den bliver ved med at hoppe af og på. Altså som om den får forbindelse, men så smider den med det samme igen. jeg når kun lige at se at den får forbindelse som Public.

Jeg har både prøvet at få forbindelse til 2 netværg(begge mine egne) og 1 Switch. Switchen kan alle mine kammerater komme på, så det er ikke den.

Hvis jeg sætter forbindelse imellem 2 computere fungere det dog fint og jeg har spillet fint med en kammerat. Selvfølgelig uden internet.

Nogen der ved hvad der kan værre galt? Hverken Vista eller Windows 7 virker, så det er ikke W7's skyld.

Håber virkelig i har en løsning!

På forhån tak:)

---
E8500@ 3,16Ghz | ASUS Silent Knight II | Gigabyte X38 DS4 | HD4870 512mb | Antec Nine Hundred | 2x2 Gb Corsair XMS-2 PC6400 |
Corsair TX750W | Hauppauge PVR-250 | Creative SB X-Fi Xtreme Music | Z5500 | HP W2207h | 1xF1 640Gb 1x232Gb | 1x160 1x500Gb |
---

Forum kategori er Hardware generelt.  Tråd vist 1005 gange.  Indeholder 12 indlæg.
Svar #2 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 [FC]Juleulven
 Bruger nr.: 3834

Klokken:  19:31

du skriver; "Mit problem er at jeg ikke kan få LAN forbindelse. Det er som om at den absolut VIL være i Public mode, når den endelig i et sekund for forbindelse."

hvad betyder det? viser den, at den mister kabelforbindelse, mister den IP, kan du ikke bare pinge i en begrænset periode?

nu du har reinstalleret den så har du sørge for, at din computer har et unikt navn på netværket ikke?
Alle TCP-settings står til "hent automatisk" osv?

---
er du også it-proff til hverdag?? :-)
Og hvad er det for noget pjat med "dårlig karma at stemms på sig selv" :-)

---

Svar #3 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 violatorno
 Bruger nr.: 31740

Klokken:  20:39

Det med om den er i puplic mode har ikke nogen som helst betydning for layer 1+2+3
Det er bare en funktion i windows som går på selveste firewall delen.
Hvad siger status på dit netværkskort?
Viser den rette gateway, subnetmaske og din egen ip adresse som den skal?
Kan du pinge gateway?
Kan du pinge en kamerats PC?
Prøv eventuelt at lukke din firewall ned og se om det ændrer på noget.

Svar #4 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 violatorno

Klokken:  20:52

Hvis alle ip adresser stemmer overens og du kan pinge (firewall skal tillade ping) kør netværksopsætnings guiden.

Svar #5 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 Arsukfjorden

Dato:  28.09.09
 Klokken:  11:10

Okay jeg skriver lige hvordan den opføre sig.

Når jeg sætter kablet i begynder porten at blinke i en langsom rytme.

Nede på proceslinien kan jeg se følgende:

først: Ingen forbindelse ->

forbinder(ca 2 sekunder) ->

får et ikon der angiver at der er forbindelse, men ingen internet(skal den gøre da der ikke er noget internet sat til, men bare en switch) Det ikon når kun lige at blinke i et halvt sekund - >

Ingen forbindelse(i ca 4 sekunder) ->

Forbinder(i ca 2 skeunder) ->

får det tidligere omtalte ikon i et halvt ½ sekund ->

ingen forbindelse(4 sekunder)

og sådan fortsætter den. jeg når aldrig at få nogen som helst kontakt i lang nok tid til at kunne pinge noget som helst.

umidlbart troede jeg det var pga Windows 7, men Vista gør det samme. Det er ikke en HW fejl, for da jeg fik maskinen virkede det fint og jeg var med til en 30 timers LAN uden problemer.

Jeg har geninstalleret driverne flere gange og også prøvet med nogle drivere til en PCI baseret version af mit netkort hentet direkte fra Realteks hjemmeside.

Så hvad kan der værre galt. Netværk er ikke min stærke side, så Juleulven du må meget gerne specificere hvad det er der skal værre sat til auto og hvor det gøres, for jeg ved det ikke:) tak!

---
E8500@ 3,16Ghz | ASUS Silent Knight II | Gigabyte X38 DS4 | HD4870 512mb | Antec Nine Hundred | 2x2 Gb Corsair XMS-2 PC6400 |
Corsair TX750W | Hauppauge PVR-250 | Creative SB X-Fi Xtreme Music | Z5500 | HP W2207h | 1xF1 640Gb 1x232Gb | 1x160 1x500Gb |

---

Svar #6 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 [FC]Juleulven

Klokken:  11:27

Er der en DHCP server tilstede på det netværk uden internet?

---

---

Svar #7 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 Arsukfjorden

Klokken:  12:28

Pt er jeg på min skole og jeg må ikke benytte kabel til skolens netværk. Så jeg kan kun afprøve med min Switch, som ingen instillingsmuligheder har.

Men som sagt så opføre den sig ens lige meget om man kobler den til en Switch eller et netværk, så derfor går jeg ud fra at det ikke har noget at gøre med indstillinger i routeren, som en switch ikke har.

Derudover, så har jeg ingen anelse om hvad en DHCP server er. Som sagt, så er jeg næsten helt grøn inden for netværk:)

---

---

Svar #8 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 violatorno

Klokken:  13:56

Hved du overhovedet hvad forskellen på en router og en switch er?
Tror du skal have nogen som er fysisk tilstede til at hjælpe dig.
For er ikke sikker på at det vil være til nogen nytte at guide dig igennem.

Svar #9 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 [FC]Juleulven

Klokken:  14:43

#7 det gør det ihvertfald lidt svært, når du ikke kender forskelle på grundlæggende ting...
men jeg skal gerne forsøge...

DHCP ~ er en funktion der ligger på servere/routere mv der udddeler informationer om netværket til netværksenheder. de informationer er bl.a. IP, subnet, dns, gateway som er absolut kritiske for, at et netværk og internet adgang er tilgængelig. (ip, subnet er kritiske for, at et LAN kører ok)

Router ~ bindeled imellem WAN og LAN. internetudbyderen giver DHCP info til WAN-enheder (router), router giver DHCP til klienter i LAN

WAN ~ World Area Network eller med andre ord internettet

LAN ~ local area network eller lokalnetværket

Når du IKKE har en DHCP funktion (dvs ingen server eller ej konfigureret i router, eller ingen router) så SKAL alle klientcomputeres netkort konfigureres manuelt og opsættes i samme netværk.

f.eks
pc1 giver du en adresse der hedder
192.168.1.1, pc2 giver du 192.168.1.2 og således fortsætter du.
Hvis du i subnetmasken angiver 255.255.255.0 betyder det, at du laver et 24bit netværk og dermed har du 254 tilgængelig adresser i tabellen.

dvs du har mulighed for, at adresserne fra x.x.x.1 til x.x.x.254 kan tale sammen

om du kalder netværket (altså x.x.x) noget med 10.0.0.x eller 192.168.1.x eller 100.100.100.x er egentlig ligegyldigt.

du skal bare sørge for, at de 3 første segmenter (altså x.x.x.noget) er identiske.... når du bruger 255.255.255.0

hvis du vil lære noget, skal du nok gå igang med, at google en HEL del om de ting der står under "egenskaber for netværk TCP/IP ellers skal du bare angive adresserne på computerne som her beskrevet.....:

pcnavn ~ ip-adresse ~ undernetmaske ~ de andre ting ingorerer du
pc1 ~ 192.168.1.1 ~ 255.255.255.0
pc2 ~ 192.168.1.2 ~ 255.255.255.0
pc3 ~ 192.168.1.3 ~ 255.255.255.0
og således fortsætter du indtil du har været alle computere igennem

en router med DHCP vil lave dette automatisk. MEN kræver, at netkortet står til, at hente IP-informationer automatisk.

håber det giver lidt mening for dig :-)

---

---

Svar #10 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 Arsukfjorden

Klokken:  15:57

#9 Det hjalp en hel del, selvom jeg vidst noget af det i forvejen. Dog ikke det med DHCP.

okay så de store forskelle på en router og en switch er at en router kan behandle WAN og lave det om til en LAN(eller WLAN), og så at en Router automatisk konfigurere DHCP'en, mens man med en Switch skal lade sit netkort opsætte den slags. Enten automatisk eller manuelt.

Så hvis jeg har forstået det rigtigt, så ser det ud til at mit netkort ikke vil sætte det op automatisk. Det forklare også hvorfor mine kammerater uden problemer kan sætte deres kabel ind i min switch og få forbindelse med det samme, mens jeg ikke kan.

Deres konfigurere automatisk deres DHCP, men det gør min ikke.

Så jeg skal ind og slå netkortet til automatisk at hente og konfigurere de DHCP indstillinger eller jeg selv skal ind og sætte det manuelt op, men det burde jeg ikke være nødt til, for mine kammerater skal ikke ind og sætte det op, så min Switch må på en eller anden måde virke som en DHCP.

Men hvor finder jeg den salgs indstillinger? Jeg har ikke noget program til at styre min internet forbindelse. kun Windows's standart system.

---

---

Svar #11 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 Martinta
 Bruger nr.: 33176

Klokken:  18:09

i Vista går du ind i Netværks & delingscenter --> administrer netværksforbindelser --> højreklik på din lan forbndelse og vælg "egenskaber" --> find "TCP/IP ver. 4" --> vælg egenskaber --> der skal det stå til hent IP indstillinger automatisk

men må nok sige jeg ikke tror det er der problemet ligger :) men er jo et forsøg værd, din pc er som standard sat til selv at hente IP addresser fra en DHCP, så medmindre du selv har ændret det kan dette ikke være problemet

vil foreslå dig at gå ind i netværks & delingscenter og klikke det sted hvor der er et rødt kryds, vista er relativt god til at forklare dig hvad fejlen er :) derefter enten gør som den skriver eller lige sige hvilken fejl den kommer med herinde

i øvrigt til dit indlæg #10

router, switche og hub's er næsten en helt videnskab.. men ja, til personligt brug kan du godt følge det du har skrevet der, udover at en router ikke behøver være DHCP server, og at ved en switch er det ikke nødvendigt at give dit netkort nogle IP addresser hvis der er en DHCP server til stede et sted på netværket..

---
Kvinder gør ting ved deres ydre som brugtvognsforhandlere ville komme i spjældet for :P

---

Svar #12 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 Arsukfjorden

Klokken:  19:55

Yes det var den der skide automatisk IP hentning der manglede. hvorfor den ikke var sat på som standart ved jeg ikke.

Anyway nu virker det. jeg siger tak!

---

---

Tilføj svar

Husk venligt at vi har nogle ganske klare og enkelte regler her på TweakUp, som du gerne må huske på ved dit svar i denne tråd. Hvis du ikke allerede har læst vores regler, eller er i tvivl om deres indhold henviser vi til at de bliver læst nærmere igennem, for at undgå evt. problemer, hvor forum admins er nødsaget til at blande sig.

Hvis du ikke har noget at skrive til emnet bedes du respektere dette og undlade at kommentere emnet helt, da det oftest ødelægger trådene.

Du kan læse vores regler her: 

Modtag svar på mail ved indlæg?

Ønsker du at modtage indlæg fra en tråd med et emne som interesserer dig, uden selv at komme med indlæg kan du på link herunder tilmelde dig modtagelse af mail ved nye indlæg

Forumtråde

Reklame

NorthQ

Facebook fan

Aktiv Bruger

Gæst

Login.
Navn:
Kode:
Husk login info?
OpenID:
Husk login info?