Forum menu
  Hardware generelt
  IT i hverdagen
  IT debatten
  Mac & Tilbehør
  Casemod & Styling
  Overclock & Køling
  Foto & Billedbehandling
  Webdesign & Grafik
  Køb & Salg
  Spil & Konsol
  HIFI & TV
  Film & Musik
  Mobil & PDA
  Software & OS
  Events
  Off topic

Reklame

NorthQ

Ansvar
Tweakup tager intet ansvar ved skader forvoldt på hardware ved brug af en driver eller fil fra vores sektioner.

TweakUp tager intet ansvar ved skader på hardware ved brug af guider og artikler på vores sektioner.

Husk tweak og overclocking af computer sker på helt eget ansvar.

Arkivering af dvd'er
 Kenn_Nielsen
 Bruger nr.: 26243

Dato:  02.01.10
 Klokken:  20:36
 Kvalitet: 0 (0)
Hej alle.

Jeg har snart en samling på 2000 købte film og det fylder en del meget efterhånden..
Er der nogle der har en ide til hvordan man kan lave et smart system til at håndtere dem ?
Det med kuffert fungerer ikke da der er 2 pladser i hver lomme, og så når jeg får købt en ny, så skal man rykke alt fordi man ikke bare kan sætte den ned i mellem.

Har mange og flere kommer da jeg arbejder med film til dagligt, så det er ikke piratkopier :)

På forhånd tak!
Mvh. Kenn.

Forum kategori er Film & Musik.  Tråd vist 677 gange.  Indeholder 18 indlæg.
Svar #2 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 Thomas-Hansen
 Bruger nr.: 15671

Klokken:  20:58

Rip dem ned i en acceptabel kvalitet og læg dem på nogle harddiske, og smid filmene på loftet.

Så har man også noget at rode med det næste stykke tid :P

---
PSN-ID: Thomas3730
Steam-ID: Thomas_3730

---

Svar #3 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 Gejl
 Bruger nr.: 711

Klokken:  21:02

Smid de 400 bedste i denne boks!

Link: Indsat link

Eller køb 5-6 stykker af dem hehe! De er også klar til bluray film!

Lov mig at tage et billeder af dem når du har 5-6stykker oven på hinanden ogpost dem herinde! HEHE!

---
Home: Silverstone Team Fortress 2 | C2D E8500 | 4GB DDR3 | 3TB HDD | 3 x GTX260 OC | 24" Wide
CarPC: ITX 1.2 GHz | 1 GB DDR | 100 GB | 4 x 7" TFT + 15 " TFT

---

Svar #4 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 Kenn_Nielsen

Klokken:  21:15

Det med at rippe dem synes jeg ikke om :) Kan godt lide at finde en film frem fysiks og sætte den i mit udstyr :)

Har kigget på den, og den ser godt nok fed ud, men 1900,- $ er jo også mange penge - til 400 stk. :)

Nogle der ved hvor man kan købe etiketter og printer og sådan? Så kunne man lægge den i papir lommer og sætter info-etiket på. Men er der noget smart man evt. kunne lave for at organisere det smart ? en skuffe er måske ikke det helt fikse valg ?

Svar #5 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 johnnybravo
 Bruger nr.: 4168

Klokken:  22:25

Noget ala: Indsat link
Hver sleeve kan tages op, så du har ikke problemet med at skulle flytte dem enkeltvis

---
Man har et standpunkt
til man tager et nyt

---

Svar #6 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 Kenn_Nielsen

Klokken:  22:35

Den har jeg allerede og synes ikke der er særlig funktionel. Den har plads til 1000. Forestil dig at der ligger 800 stk i den i alfabetisk orden. Alle lommer op til nummer 800 er fyldt. Har jeg så en med D der skal ned i mellem så skal alle eftergående flyttes ét rum og der er to i hver lomme.
Hvis jeg vælger at sætte en ny lomme deri, får jeg jo et tom rum i den lomme. Jo flere gentagelse, jo flere tomme rum pr. lomme kommer der. og så passer de numre der er skrevet på lommerne heller ikke mere.

Det er derfor jeg vil skifte system :)

Svar #7 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 johnnybravo

Klokken:  23:29

#6 En i hver lomme istedet for 2? Og dertil køb af flere lommer.
Evt. kombinér dj-kasse med database. Giv dem nummer, og sortér istedet for gennem software (der findes en lang række apps til formålet, f.eks: Indsat link )

---
Man har et standpunkt
til man tager et nyt

---

Svar #8 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 Kenn_Nielsen

Dato:  03.01.10
 Klokken:  11:32

Præcis, men det jo et eller andet sted dumt, derfor overvejer jeg at købe de papir-lommer og så sætte en etiket på med info om filmen, men hvor kan man købe de etiketter og en printer til disse ?
Kender programmet og har brugt det, men det hjælper ikke på den fysiske orden :)

Svar #9 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 johnnybravo

Klokken:  11:50

#/ Køb et ark tomme labels hos din lokale kontorforsyning eller en hvilken som helst på nettet -> lav dit eget design til dem i word med det indhold du ønsker skal stå på -> print (de fleste printere kan printe på forskellige typer papir inkl. labels) -> klistre på.
eller
Køb papircovers -> lav design -> print på papircoveret.

Personligt har jeg tidl. bare haft et excelark med nummer på skive, type, genre osv.. (havde blandet film, software osv.. liggende). Det var umiddelbart lige til og finde en skive ud fra 400 forskellige ved blot at finde hvad jeg skulle bruge i excelarket og af nummeret på skiven finde den i min mappe.
Stort set alt mit har jeg liggende digitalt nu, så mit system har jeg droppet, men det ændrer ikke på at det ikke tog mange sekunder at finde frem til en skive.
Så kan ikke helt se det dumme i det.

Jeg tænker bare, at du besværliggør noget der kan gøres relativt nemt med en kombination af database + nummer.
Og så kan du jo evt. bare printe en liste i alfabetisk orden og ligge ved hvis det er du også gerne vil have det liggende sammen med skiverne.

---
Man har et standpunkt
til man tager et nyt

---

Svar #10 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 Kenn_Nielsen

Klokken:  15:12

Bruger excel nu til at holde styr på dem. Det fungere også helt fint, linker hver film til imdb.
Under alle omstændigheder bliver filmene nødt til at lægges i en form for lomme, da jeg ikke kan skrive på disken.
En label/etiket er helt fint, men man kan da ikke sætte sådan en hel rulle med labels i en almindelig printer ?
Skal jeg ikke bruge en label-printer ?

En af mine venner er kunde hos lovefilm, og her bruger de også sådanne lommer med en labels på. Det ser udmærket ud.?

Svar #11 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 johnnybravo

Klokken:  16:13

#10 De fleste printere æder labels. Her tænker jeg a4 ark med en 3x7 selvklæbende labels or so, ikke dymo labels eller lignende. Kan købes hos alle kontorforsyninger.

---
Man har et standpunkt
til man tager et nyt

---

Svar #12 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 bergenstrasse
 Bruger nr.: 4136

Klokken:  17:37

Det som du gøt er jo at lægge i alfabetisk orden i din kuffert. Det kunne du jo bare gøre det i nummer orden i stedet og så skrive dem ind i excel. Så kan du bare få excel til at sortere i alfabetisk i stedet når du skal finde en film eller eller skrive en liste ud. Så når du køber en ny der starter med d så får den bare i stedet nummer 2001 og ligger til sidst i kufferten. Ville være det nemmeste. Du kan os se om der findes nogle lommer kun med en cd...

Svar #13 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 Gejl

Klokken:  17:52

Du kan også vælge at lægge dem alle sammen ind digitalt....

Brug evt denne boks:
Indsat link
Pris: Ca. 10.000 kr

Også køb 8 af disse diske:
Indsat link
Pris: Ca. 8 x 1.000 kr

Samlet pris: 18.000 kr.

Så har du plads til ca. 3.700 DVD film i en NAS server!

---
Home: Silverstone Team Fortress 2 | C2D E8500 | 4GB DDR3 | 3TB HDD | 3 x GTX260 OC | 24" Wide

---

Svar #14 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 Kenn_Nielsen

Klokken:  18:39

Lidt urealistisk foreslag? :)
Dyr men måske meget smart investering. :)

Svar #15 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 johnnybravo

Klokken:  21:40

#14 Tja, jeg investerede lige knap 8k i min NAS for at kunne digitalisere uden pladsmangel. Jeg sidder så også med en hel del mindre end 2000 skiver, men at få smækket sine skiver ned på sit netværk istedet for at skulle jonglere med dem, har sq været en rar investering.

---
Man har et standpunkt
til man tager et nyt

---

Svar #16 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 Gejl

Klokken:  22:05

#14: Dyrt.... Hmmm.... Måske.... men langt federe :)

---

---

Svar #17 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 Maxt3r
 Bruger nr.: 5956

Dato:  04.01.10
 Klokken:  16:05

Man kan da vist også bygge en raid server for noget mindre end 18000kr :D

Svar #18 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 Zero Cool
 Bruger nr.: 1271

Dato:  28.04.10
 Klokken:  14:12

køb nogle fine alu kasser eller noget ligende, brug et stykke software : eks. Dvd Profiler, der indtaster du alle dine film det er bare at starte fra 1 osv... ja og så skal de jo bare ha et nummer i boksen/kassen hvor de ligger så du let og nemt kan finde dem. I programmet får du et resume hva filemn handler om, hva genre det er, for og bagside af cover til at kigge på, og der kan holdes styr på film du låner ud. der er selvf. også søge funktion osv. prøv at hente en gratis demo af det og prøv det... koster kun 2-300 kr. for programmet.. Bare et eksempel. cheers...

---

[ Stay On, Not Off ]

---

Tilføj svar

Husk venligt at vi har nogle ganske klare og enkelte regler her på TweakUp, som du gerne må huske på ved dit svar i denne tråd. Hvis du ikke allerede har læst vores regler, eller er i tvivl om deres indhold henviser vi til at de bliver læst nærmere igennem, for at undgå evt. problemer, hvor forum admins er nødsaget til at blande sig.

Hvis du ikke har noget at skrive til emnet bedes du respektere dette og undlade at kommentere emnet helt, da det oftest ødelægger trådene.

Du kan læse vores regler her: 

Modtag svar på mail ved indlæg?

Ønsker du at modtage indlæg fra en tråd med et emne som interesserer dig, uden selv at komme med indlæg kan du på link herunder tilmelde dig modtagelse af mail ved nye indlæg

Forumtråde

Reklame

NorthQ

Facebook fan

Aktiv Bruger

Gæst

Login.
Navn:
Kode:
Husk login info?
OpenID:
Husk login info?