Forum menu
  Hardware generelt
  IT i hverdagen
  IT debatten
  Mac & Tilbehør
  Casemod & Styling
  Overclock & Køling
  Foto & Billedbehandling
  Webdesign & Grafik
  Køb & Salg
  Spil & Konsol
  HIFI & TV
  Film & Musik
  Mobil & PDA
  Software & OS
  Events
  Off topic

Reklame

NorthQ

Ansvar
Tweakup tager intet ansvar ved skader forvoldt på hardware ved brug af en driver eller fil fra vores sektioner.

TweakUp tager intet ansvar ved skader på hardware ved brug af guider og artikler på vores sektioner.

Husk tweak og overclocking af computer sker på helt eget ansvar.

Stationær opgradering ?
 Ralle990
 Bruger nr.: 30938

Dato:  06.02.10
 Klokken:  19:20
 Kvalitet: 0 (0)
Hej alle.

Jeg har en stationær pc der er ca. 2-3 år gammel jeg købte for ca. 4000 kr. Den er primært til spil, og har trukket alt indtil dato i max grafik, inklusive MW2. Men nu kommer BC2 her d. 4 Marts, og da jeg ikke kunne vente blev jeg beta-tester. Jeg syntes dog ikke at spillet kørte optimalt (på low endda), så jeg tjekkede ”Can I Run It” hvor jeg bestod, men under det anbefalede. Og det vil jeg gerne gøre noget ved, men ved ikke helt hvad, så her er nogle facts:

BC2:
Minimum System Requirements
Processor: Core 2 DUO @ 2 GHz
Memory: 2 GB
Video Memory: 256 MB (NVIDIA GeForce 7800GT/ATI X1900)

Recommended System Requirements
Processor: Any Quadcore Processor
Memory: 2 GB
Video Memory: 512 MB (NVIDIA GeForce GTX 260)

Og Min Pc:
Processor: Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E8400 @ 3.00GHz
Memory: 4 GB ( 3,2 GB tilgængelig)
Video Memory: 2 GB, her er 1,9 GB tilgængelig (GeForce 9800 GT)

Så hvad anbefaler i at jeg gør?

På forhånd tak.

Hilsen Rasmus.

Forum kategori er Hardware generelt.  Tråd vist 437 gange.  Indeholder 10 indlæg.
Svar #2 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 muldvang
 Bruger nr.: 21117

Klokken:  19:52

Du skal have dig et nyt grafikkort. CPU, RAM og bundkort ville jeg ikke vælge at købe nyt af.

---
www.crintsoft.com - Rullende sangtekster til din musik!
www.Launchy.net - kan ikke leve uden det program

---

Svar #3 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 Ralle990

Klokken:  20:10

Hmmm, jeg havde elers troet at det var en ny CPU jeg skulle bruge, men hvilket grafikkort, ville du så anbefale ?

Svar #4 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 muldvang

Klokken:  20:26

CPU'en er selvfølgelig ikke den nyeste længere, men dit grafikkort er nok det der halter mest efter.
Nyt bundkort, CPU og RAM vil selvfølgelig også hjælpe, men grafikkortet er vist det første du bør skifte.
Et Radeon HD 5850 kunne være en mulighed.

---

---

Svar #5 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 Ralle990

Klokken:  20:28

Et Ati HD5850 er også det jeg lige kan finde der ser mest lovende ud, men med en hurtig søgning på endbriser er der 2, til næsten samme pirs:
Sapphire RADEON HD 5850 (Detailsalg) (1 GB) - 1.971,00 DKK
XFX Radeon HD 5850 (1 GB) - 1.939,00 DKK

Hvad er forskellen? og er de fremtidssikrede, altså bare lidt, synes stadigt 2000 kr er meget at bruge på et grafikkort, taget i betragtning af at hele min maskine kostede 4000 kr, og den har kørt max grafik i 2 år med et GeForce 9800 GT (2GB)

Svar #6 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 hoppendekanin
 Bruger nr.: 31578

Klokken:  20:40

Det er bare to forskellige producenter, der hver har sat deres klistermærke på det 5850 kort, også solgt det.
Hvis du synes at 2000kr er for meget, så kunne du kigge på et HD5770, som koster ca. 1100.

Her er en test af 5770 kortet, hvor den bliver sammenlignet med bl.a. HD5850 og dit nuværende kort, så kan du se, om det er noget for dig:
Indsat link

---
Skal du have pisk med en trådløs mus!?

---

Svar #7 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 Ralle990

Klokken:  20:47

Ja kan godt se at HD5850 næsten er 10 gange så godt som mit nuværende, og 2000 kr kan jeg nok lige få mig selv til at bruge, men så vil jeg som sagt gerne være rimelig sikker på at HD5850 holder et par år frem, som mit nuværende har gjort godt?

Svar #8 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 muldvang

Klokken:  20:49

Jeg skulle også netop til at anbefale 5770. Det er også et kort, der yder fint til pengene, og det er også hurtigere end dit nuværende kort, som du også kan se i anmeldelsen, som #6 linker til.

---

---

Svar #9 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 Ralle990

Klokken:  21:07

Jammen så siger jeg mange tak for hjælpen, vælger nok HD 5850 for at være på den sikre side :D

Så er der bare de sidste spørgsmål:

1. Kommer HD 5850 til at holde et par år som mit nuværende har gjort, for ville være surt at skulle skifte ud snart igen efter at have brugt 2000 kr på det.

2. Hvad er kravene for at skifte grafikkort, kan jeg være sikker på det passer på mit bundkort eller hvor det sidder eller hvordan fungerer det? Jeg ved at jeg bare skal se på socket når det er CPU, men har ingen viden når det gæler om at skifte grafikkort, så lidt hjælp her ville være super :)

Svar #10 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 hoppendekanin
 Bruger nr.: 31578

Klokken:  21:24

Du skal tjekke om din strømforsyning har de nødvendige strømstik og den nødvendige power. Du kan på producentens hjemme se hvad det anbefalede watt din psu minimum skal have. Dit kort burde passe i PCI-E soklen på dit bundkort, da dit nuværende kort også køre på en PCI-E port på bundkortet.

Dit kort burde kunne holde et par år. Da det nu har DX11 support, så er det jo lækkert, at nye DX11 spil er ved at dukke op som fx AvP-spillet, som min far og jeg glæder mig til. Min far vil nemlig også ud at indvestere i et nyt DX11-kort inden han køber spillet.

---
Skal du have pisk med en trådløs mus!?

---

Tilføj svar

Husk venligt at vi har nogle ganske klare og enkelte regler her på TweakUp, som du gerne må huske på ved dit svar i denne tråd. Hvis du ikke allerede har læst vores regler, eller er i tvivl om deres indhold henviser vi til at de bliver læst nærmere igennem, for at undgå evt. problemer, hvor forum admins er nødsaget til at blande sig.

Hvis du ikke har noget at skrive til emnet bedes du respektere dette og undlade at kommentere emnet helt, da det oftest ødelægger trådene.

Du kan læse vores regler her: 

Modtag svar på mail ved indlæg?

Ønsker du at modtage indlæg fra en tråd med et emne som interesserer dig, uden selv at komme med indlæg kan du på link herunder tilmelde dig modtagelse af mail ved nye indlæg

Forumtråde

Reklame

NorthQ

Facebook fan

Aktiv Bruger

Gæst

Login.
Navn:
Kode:
Husk login info?
OpenID:
Husk login info?