Forum menu
  Hardware generelt
  IT i hverdagen
  IT debatten
  Mac & Tilbehør
  Casemod & Styling
  Overclock & Køling
  Foto & Billedbehandling
  Webdesign & Grafik
  Køb & Salg
  Spil & Konsol
  HIFI & TV
  Film & Musik
  Mobil & PDA
  Software & OS
  Events
  Off topic

Reklame

NorthQ

Ansvar
Tweakup tager intet ansvar ved skader forvoldt på hardware ved brug af en driver eller fil fra vores sektioner.

TweakUp tager intet ansvar ved skader på hardware ved brug af guider og artikler på vores sektioner.

Husk tweak og overclocking af computer sker på helt eget ansvar.

3d mark vantage cpu point
 hoppendekanin
 Bruger nr.: 31578

Dato:  06.02.10
 Klokken:  21:20
 Kvalitet: 0 (0)
Nu har jeg prøvet at køre en 3D mark Vantage test med alle indstillinger på standard og resultatet kan ses her: Indsat link

For at være nysgerrig, så ville jeg tjekke hvad andre havde fået af point (dem, som havde en I7 cpu, et GTX285 kort = det samme kort som mit og med samme standard indstillinger).
Der kunne jeg se, at de forskellige I7 cpu´er havde fået en cpu-score på omkring 30k til 35k point, mens min cpu (E8600 @ 4140MHz) ligger på over 40k point (kan ses her: Indsat link ).

Så er mit spørgsmål så:
Hvorfor er det, at min halvgamle cpu selvom den er overclocket fra 3,33GHz til 4,14GHz får flere point (cpu score) end en I7 cpu, som er en quad core cpu og en del bedre end min ?

Min pc konfiguration er listet under min profil.

---
Skal du have pisk med en trådløs mus!?

---

Forum kategori er Software & OS.  Tråd vist 422 gange.  Indeholder 5 indlæg.
Svar #2 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 dani_boy
 Bruger nr.: 31984

Dato:  08.02.10
 Klokken:  09:47

det er fordi du har slået PhysX til.
højreklik og kig inde i nvidia kontrolpalen
prøv for sjov at slå det fra og tag en test til

hvis du vil sammenligne din score med venner eller smide den på hwbot så skal du slå PhysX fra da det ellers booster din score helt sindsygt.

det der sker er at i cputesten er det ikke længere kun cpu som bliver testet men PhysX gør at dit grafikkort nu hjælper cpu og derved for du denne høje score.

---
besøg min by: Indsat link og industri her: Indsat link
XFX nforce780i 3-way sli | E8200 @4,3GHz | Zotac AMP GTX285 | 2x2gb Corsair Dominator

---

Svar #3 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 dani_boy

Klokken:  09:56

Indsat link

her er min score med GTX 285 og i7 920 på 4400 så kan du sammenligne
(orb siger godtnok 42 men det er en bug)

---
XFX nforce780i 3-way sli | E8200 @4,3GHz | Zotac AMP GTX285 | 2x2gb Corsair Dominator

---

Svar #4 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 hoppendekanin
 Bruger nr.: 31578

Klokken:  14:38

Du havde ret, da jeg slog PhysX´en fra, og kørte testen igen, så faldt min cpu til 8500. Det er jo næsten 5 gange så lavt, så du har ret i, at PhysX´en gør meget.

Jeg havde personligt ikke troet, at den kunne have sådan en stor forskel

---
Skal du have pisk med en trådløs mus!?

---

Svar #5 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 dani_boy

Klokken:  20:13

ja det gir helt vildt, men se på det sån det svare jo til at have 2 styk cpuer.

men man kan jo også vende det om og sige det er skide godt at ha i fx spil hvis ens grafikkort er knap så kraftigt :D

btw det er kun i vantage og 3dmark06 at PhysX har noget at sige

---

---

Tilføj svar

Husk venligt at vi har nogle ganske klare og enkelte regler her på TweakUp, som du gerne må huske på ved dit svar i denne tråd. Hvis du ikke allerede har læst vores regler, eller er i tvivl om deres indhold henviser vi til at de bliver læst nærmere igennem, for at undgå evt. problemer, hvor forum admins er nødsaget til at blande sig.

Hvis du ikke har noget at skrive til emnet bedes du respektere dette og undlade at kommentere emnet helt, da det oftest ødelægger trådene.

Du kan læse vores regler her: 

Modtag svar på mail ved indlæg?

Ønsker du at modtage indlæg fra en tråd med et emne som interesserer dig, uden selv at komme med indlæg kan du på link herunder tilmelde dig modtagelse af mail ved nye indlæg

Forumtråde

Reklame

NorthQ

Facebook fan

Aktiv Bruger

Gæst

Login.
Navn:
Kode:
Husk login info?
OpenID:
Husk login info?