jeg har lige købt mig en WD Elements desktop 1TB hdd, oghar formateret den til min Macbook, men nu virker den ikke til windows pc'er? er der nogle af jer der ved hvorfor, har jeg formateret den forkert?
Den var oprindeligt NTFS og så brugte jeg Diskværktøjet i macbooken til at formatere den i Mac OS - Udvidet (journaled) skulle det måske i stedet være MS-DOS FAT?
VH Bulls.
---
Rigtige mænd tager ikke backup de GRÆDER!
Min comp blir' ved med at sige jeg skal trykke på "Any Key" men hvor fanden er den tast?
---
Forum kategori er IT i hverdagen. Tråd vist 434 gange. Indeholder 7 indlæg.
Hmm... Nu kender jeg ikke til Mac, men jeg tror da godt at Mac kan læse NTFS. Og NTFS er det anbefalede til Windows. Så prøv at formatere den til det og se, om det ikke hjælper.
Nå for den. Det var da irriterende. Nu har jeg kigget lidt på den her liste Indsat link
og ja, så ville jeg nok vælge FAT. Problemet med FAT er dog, at det ikke understøtter filer, der er større end 4 GB.
En anden mulighed er at bruge NTFS-3G Indsat link på din Mac. Jeg kender dog ikke til det og kan ikke svare dig på, hvordan det fungerer.
Så vidt jeg kan se, er det et program eller en slags driver, der skal installeres på din Mac. Derefter skulle systemet kunne bruge harddiske, der er formateret til NTFS.
---
Rigtige mænd tager ikke backup de GRÆDER!
Min comp blir' ved med at sige jeg skal trykke på "Any Key" men hvor fanden er den tast?
---
Tilføj svar
Husk venligt at vi har nogle ganske klare og enkelte regler her på TweakUp, som du gerne må huske på ved dit svar i denne tråd. Hvis du ikke allerede har læst vores
regler, eller er i tvivl om deres indhold henviser vi til at de bliver læst nærmere igennem, for at undgå evt. problemer, hvor forum admins er nødsaget til at blande sig.
Hvis du ikke har noget at skrive til emnet bedes du respektere dette og undlade at kommentere emnet helt, da det oftest ødelægger trådene.