Forum menu
  Hardware generelt
  IT i hverdagen
  IT debatten
  Mac & Tilbehør
  Casemod & Styling
  Overclock & Køling
  Foto & Billedbehandling
  Webdesign & Grafik
  Køb & Salg
  Spil & Konsol
  HIFI & TV
  Film & Musik
  Mobil & PDA
  Software & OS
  Events
  Off topic

Reklame

NorthQ

Ansvar
Tweakup tager intet ansvar ved skader forvoldt på hardware ved brug af en driver eller fil fra vores sektioner.

TweakUp tager intet ansvar ved skader på hardware ved brug af guider og artikler på vores sektioner.

Husk tweak og overclocking af computer sker på helt eget ansvar.

Badevægt
 shafi
 Bruger nr.: 32723

Dato:  07.02.10
 Klokken:  17:07
 Kvalitet: -2 (2)
Jeg har brug for et badevægt der kan vise kropsfedtprocent og kropsanalyse. Jeg var i fitness world, og der blev jeg vejet. Fik af vide at mit fedtprocent ligger under 10% (jeg kan ikke huske det præcise tal). Vil gerne tage på 10-15kg, så jeg har brug for et badevægt der er lidt avanceret sammenlignet med en almindelig badevægt.

Nogle der har erfaring med dette badevægt?

Indsat link

Forum kategori er Off topic.  Tråd vist 486 gange.  Indeholder 12 indlæg.
Svar #2 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 johnnybravo
 Bruger nr.: 4168

Dato:  08.02.10
 Klokken:  09:51

Du skal bare være opmærksom på, at den fedtprocent den slags vægte måler er meget upræcist (også dem fitnesscentre bruger).
Investér istedet for i en god vægt samt en fedttang og notér ned på papir/computer.

---
Man har et standpunkt
til man tager et nyt

---

Svar #3 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 scn
 Bruger nr.: 6963

Klokken:  10:00

man kunne overveje hvad du skal med alle de tal sådan en badevægt kan give dig.

Du skal vel tage på, ikke stå og læse en masse tal. Spis noget mere, spis mere fed mad, så skal du nok tage på, det kan badevægten ikke hjælpe med.

---
SoerenNielsen.dk
discriminating against anything other than someone's annoying personality is simply ignorant

---

TweakUp Crew
Svar #4 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 Bulls-eye
 Bruger nr.: 27888

Klokken:  12:00

Køb noget Weight Gainer evt kig på www.gymnordic.org

kig under tilbudspakker vælg en gainer samt amino/kreatin og spis en ordentlig røvfuld mad morgen middag og aften og tag i FW hver dag og pump dig stor og stærk :) så tager du hurtigt på

---
Rigtige mænd tager ikke backup de GRÆDER!
Min comp blir' ved med at sige jeg skal trykke på "Any Key" men hvor fanden er den tast?

---

Svar #5 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 Klaus
 Bruger nr.: 23456

Klokken:  13:03
Indsat link <-- se den er teknisk :)

TweakUp Crew
Svar #6 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 shafi

Klokken:  17:41

stor og stærk? lyder fra en stjernekrigsfilm. Jeg vejer ca. 52kg, 177cm høj, bmi under det normale samt lavt fedtprocent. Jeg begynder på DTU til september, så jeg er ved at spare op. Synes 649kr. er meget for en muskelopygninspakken. Er du nu sikker på denne pakke er godt for helbredet?

Du har ret mht. mad. Dog køber jeg en badevægt for at følge med i vægt, og på den måde kan se hvor langt jeg er nået iflt. mål.

Svar #7 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 shafi

Klokken:  18:11

Ja den er teknisk :-) Jeg overvejer at købe denne badevægt ;-)

Kan man købe denne varer i DK?

129.00 EUR = 960.322 DKK

Indsat link

Svar #8 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 Malakith
 Bruger nr.: 1693

Klokken:  19:07

Du har ikke brug for en badevægt der kan måle din fedtprocent.

Du kan sagtens nøjes med en normal badevægt, og hvis du endelig vil have en opfattelse af din fedtprocent skal du købe en fedttang, da de er relativt mere præcise end vægtene.

En badevægt bruger impedansmålinger - dvs den ser hvor stor modstanden er i din krop og ud fra det udregner den hvor meget din fedtprocent er. Det er yderst upræcist selv på de dyre vægte.

En fedttang giver kun et relativt præcist mål. Dvs du kan se din udvikling. Du kan ikke præcist regne med den fedtprocent den viser dig, men du kan regne med den ændring den viser dig, hvorimod en impedansvægt godt kan variere i præcision fra gang til gang.

Men jeg ville ikke mene du har brug for at vide din fedtprocent. En udemærket fremgangsmåde er at kigge sig i spejlet og veje sig hver mandag morgen (eller en anden morgen en af ugens dage). En tommelfingerregel siger at en sund vægtforøgelse ligger på cirka 500-1000g om ugen. Så vejer du dig simpelthen hver uge, hvor du så ser om du tager på. Hvis ikke så spiser du noget mere.

Derudover så er en fedtprocent på 10 ikke super lavt. Det er meget fornuftigt, så hvis jeg var dig ville jeg supplere med styrke- og cardiotræning for så også at tage på i muskler. På den måde opretholder du en fornuftig fedtprocent og tager på.
Så slipper du for bare at blive et fedt læs ;)

Well håber du kunne bruge det til noget, men du kan jo skrive en pm hvis du har flere spørgsmål, så skal jeg se om jeg kan svare :)

Malakith

Svar #9 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 Zake112
 Bruger nr.: 23553

Klokken:  23:53

#8 en fedt procent på 10 er IKKE normal ..

det er lidt for lavt.

mellem 18-22 i BMI er godt.

min er 21,3 ( BMI test på nettet )
70kg // 176cm
før min sukkersyge blev opdaget var min bmi på omkring 8 og der var jeg skind mager. maven suget bag ribben feks.

men nu er jeg normal vægtig.

Svar #10 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 Malakith

Dato:  09.02.10
 Klokken:  00:14

Ja BMI.. nu snakker jeg om fedtprocent, ikke BMI. Ekstreme bodybuildere går efter 5-6 procent. En normal fedtprocent er på mellem 8 og 18.

Indsat link

Indsat link

BMI og fedtprocent er bestemt ikke det samme, da BMI bliver udregnet ud fra din vægt divideret med (højde^2).
Dvs en bodybuilder, som normalt går efter en fedtprocent på omkring 6 procent (så vidt jeg husker) kan godt veje 85 kilo og være 175 høj. Det giver en BMI på 27, men har en meget lav fedtprocent.

Så lad være med at sammenligne BMI og fedtprocent. BMI er ikke det man finder med en impedansmåling. BMI er noget man udregner sig til, imens ens fedtprocent er det man forsøger at finde på en impedansmåling/fedttang.

Jeg tror du blander tingene sammen, da din BMI ikke kan have været 8. Hvis vi forestiller os at du har haft nogenlunde samme højde som du har nu, så ville du have vejet 24,5 kilo, hvilket jeg tvivler på, selvom du siger du har været tynd.

Men korrekt, man har ikke meget fedt på kroppen når man har en fedtprocent på 8, den er også lige i underkanten, men en fedtprocent på 10 er ikke for lidt, så længe man vejer nok. Jeg vil mene at personen der startede den ikke nødvendigvis bliver sundere bare ved at tage fedt på, men derimod en kombination af fedt og muskler, da hans lave vægt også skyldes meget lille muskelmasse, når han kun vejer 52 kilo og er 177 høj og har fået at vide at hans fedtprocent ligger omkring de 10.

Men som jeg skrev i mit første post, så synes jeg det er spild at kigge på fedtprocent osv.
Se dig selv i spejlet, hvis du synes du er for tynd så ned i centeret og få noget motion og noget styrketræning. Eventuelt gå til boksning. Og så sørge for at spise en masse. Bare sørge for at tage på lige så stille. Det er lige meget hvad ikke sundt bare at æde så man bliver lidt federe, fordi man synes man vejer for lidt.

Men det der var starten - Impedansmålere er mindre præcise end en 4 punkts fedttangsmåling. Kig på disse to tråde

Indsat link

Indsat link

Derudover så er en fedttang jo som de skriver noget billigere. Ja givet, de billige fedttænger er ikke så præcise, men de giver et mere konsistent resultat end en impedansmåling. Det betyder at hvor en impedansmåling kan svinge en 1-10% ved hver måling, har en fedttang nogenlunde samme afvigelse ved dine målinger. Derfor er det nemmere at se fremskridt ved en fedttang end en impedansmåler.

Svar #11 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 Zake112
 Bruger nr.: 23553

Klokken:  00:23

#10 ahhh :D ik hate bare fordi jeg er lidt retard :P

- min mund er her med lukket :P

Svar #12 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 Malakith

Klokken:  00:25

heh hater heller ikke :P.. ville bare ikke risikere misforståelser ;)

Tilføj svar

Husk venligt at vi har nogle ganske klare og enkelte regler her på TweakUp, som du gerne må huske på ved dit svar i denne tråd. Hvis du ikke allerede har læst vores regler, eller er i tvivl om deres indhold henviser vi til at de bliver læst nærmere igennem, for at undgå evt. problemer, hvor forum admins er nødsaget til at blande sig.

Hvis du ikke har noget at skrive til emnet bedes du respektere dette og undlade at kommentere emnet helt, da det oftest ødelægger trådene.

Du kan læse vores regler her: 

Modtag svar på mail ved indlæg?

Ønsker du at modtage indlæg fra en tråd med et emne som interesserer dig, uden selv at komme med indlæg kan du på link herunder tilmelde dig modtagelse af mail ved nye indlæg

Forumtråde

Reklame

NorthQ

Facebook fan

Aktiv Bruger

Gæst

Login.
Navn:
Kode:
Husk login info?
OpenID:
Husk login info?