Forum menu
  Hardware generelt
  IT i hverdagen
  IT debatten
  Mac & Tilbehør
  Casemod & Styling
  Overclock & Køling
  Foto & Billedbehandling
  Webdesign & Grafik
  Køb & Salg
  Spil & Konsol
  HIFI & TV
  Film & Musik
  Mobil & PDA
  Software & OS
  Events
  Off topic

Reklame

NorthQ

Ansvar
Tweakup tager intet ansvar ved skader forvoldt på hardware ved brug af en driver eller fil fra vores sektioner.

TweakUp tager intet ansvar ved skader på hardware ved brug af guider og artikler på vores sektioner.

Husk tweak og overclocking af computer sker på helt eget ansvar.

Ny router
 Bulls-eye
 Bruger nr.: 27888

Dato:  21.03.10
 Klokken:  18:04
 Kvalitet: 0 (0)
Hej drenge.

Vi har et poblem der hjemme med vores router, som der bare ikke fungere. Vi er på nettet og det der, men kan ikke hente musik mm. fra bl.a iTunes store, kan ikke hente programmer, generelt donwloading af freeware vel og mærke kan den ikke.. routeren er en gammel Zyxel, vores udbydder er TDC men routeren er IKKE fra TDC men en vi vidst nok selv har skaffet..

Er der nogle der kan fortælle hvor man kan finde en ny, vores hastighed er 15mbit, men må selv gerne kunne trække en masse mere (så den er fremtidssikret lidt).

Krav: MEGET billig, fungere :) og nem opsætning.

VH Bulls.. håber i kan hjælpe

---
Rigtige mænd tager ikke backup de GRÆDER!
Min comp blir' ved med at sige jeg skal trykke på "Any Key" men hvor fanden er den tast?
---

Forum kategori er Køb & Salg.  Tråd vist 700 gange.  Indeholder 12 indlæg.
Svar #2 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 scn
 Bruger nr.: 6963

Klokken:  18:38

du kan jo altid snuppe den billigste du kan finde, de koster ca. 200,- på edbpriser.

Hvad mener du med fremtidssikker?
Snakker vi trådløs n, for det koster selvf. mere. DIR-655 kan klart anbefales, men du vil sikkert ikke mene den er "MEGET billig"

---
SoerenNielsen.dk
discriminating against anything other than someone's annoying personality is simply ignorant

---

TweakUp Crew
Svar #3 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 Bulls-eye

Klokken:  18:40

Ja altså nettet el. routeren skal give trådløst net, til os her i huset :) så er nr. 2 en fin løsning

---
Min comp blir' ved med at sige jeg skal trykke på "Any Key" men hvor fanden er den tast?

---

Svar #4 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 Bulls-eye

Klokken:  18:45

Indsat link

Hvad med den her? er den ik ret go os? det er os trådløst

---

---

Svar #5 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 scn

Klokken:  18:49

Det er nok verdens ringste router. Hvis du smider nyeste firmware på den, så kan du godt få 2 på det trådløse netværk på samme tid, men de falder af konstant. Den er lavet til "hjemmenetværk" den gang det var MEGET at have en enkelt maskine på det trådløse netværk. Jeg kan kun fraråde den router.

Har prøvet at rode med den for en veninde, Hun endte med at stille den på loftet og så købe en DIR-635:
Indsat link
Men den er ikke just fremtidssikker da den kun har 100Mbps LAN

---
SoerenNielsen.dk
discriminating against anything other than someone's annoying personality is simply ignorant

---

TweakUp Crew
Svar #6 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 Bulls-eye

Klokken:  19:09

OK, for syntes 600 er lidt i overkanten, altså det er min mor og far der skal have en og gider ikke betale så meget. Men på den anden side, der skal IKKE holdes lan, men hentes nogle ting engang imellem...! Men den du har linket til, DIR-635 er den så iorden?

For det er helt fint, med den pris..

---

---

Svar #7 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 scn

Klokken:  19:11

DIR-635 er fin, men jeg vil ikke kalde den fremtidssikker med det langsomme LAN (hvis man flytter meget over LAN)

---
SoerenNielsen.dk

---

TweakUp Crew
Svar #8 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 Bulls-eye

Klokken:  19:32

OK men tak ska du have.. jeg tager nu den :) aner intet om routere hehe

---

---

Svar #9 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 Arsukfjorden
 Bruger nr.: 32313

Dato:  22.03.10
 Klokken:  15:05

Well vores router derhjemme gik i stykker her i juleferien, så vi købte en billig en fra Fona. En billig netgear der var på tilbud. 150kr gav vi for den og det var egentlig bare lidt et sats.

Indsat link

Jeg købte også en selv og vi har spillet op til 6-8 personer på WLAN her på min efterskole. Altså ikke over nettet, men over LAN og det har virket ganske fint. Det var Call of Duty 4 vi spillede, så man kunne nemt mærke hvis forbindelsen blev dårlig.

Derhjemme kom DL hastgiheden også op på de 2,5 megabyte pr sekund som er vores maximum, så routeren virker altså fint og kostede ikke andet end 150kr.

Så du kan jo prøve at tage chancen og købe en billig router(fx fra netgear) for de kan altså virke fint. Routeren havde dog ikke nogen antenne, så jeg kan godt forestille mig at længden på signalet ikke er så voldsomt, men det dækker fint vores 200m2(ét plan) hus.

Hvis det bare er til dine forældre, så er den sikkert rigeligt og til en ikke-så-høj pris;)

---
E8500@ 3,16Ghz | ASUS Silent Knight II | Gigabyte X38 DS4 | HD4870 512mb | Antec Nine Hundred | 2x2 Gb Corsair XMS-2 PC6400 |
Corsair TX750W | Hauppauge PVR-250 | Creative SB X-Fi Xtreme Music | Z5500 | HP W2207h | 1xF1 640Gb 1x232Gb | 1x160 1x500Gb |

---

Svar #10 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 Zool
 Bruger nr.: 30024

Dato:  23.03.10
 Klokken:  11:08

Det er en ret hård konklusion du sætter på en engangs oplevelse, alle routere bliver produceret billigt og derfor vil der altid være nogle der virker skidt. Har selv en DIR-615, jeg siger ikke det er verdens bedste router det er en standart n router med 100Mb lan og den har altid virket.

Har både haft brugt den som som router som erstatning til en fra TDC, brugte den til at styre adgang til min web/database server opsætningen var som en leg.
Nu bruger jeg den som accesspoint da mit nye Telenor modem har indbygget router :(

Der hvor denne router vinder mange gange over Netgear er helt klar bruger fladen i opsætning den er meget hurtig i forhold til både "TDC's Home Duo modem/router", "Telenors Zyxel Modem/Router" og Netgears standart routeres

Svar #11 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 Paranoid
 Bruger nr.: 6840

Klokken:  14:02

#10 Det er ikke pga en engangs oplevelse at scn føler sådan om DIR-615

Det er også mig der har været med til og fortælle ham om routeren fra mine oplevelser ved D-Link Support. Jeg ved der er kommet en ny hardware version af DIR-615 og den kan da sikkert være meget god men jeg ved hvad hele d-links ide var emd den router og det får mig til lade hver med og anbefale den til nogen.

DIR-615 blev lavet så dem der ikke havede råd til en DIR-635 kunne købe en (Vi kaldte den for en student router og hørte mange gange om dagen at folk havede store problemer med den. Den var/er underpowered til og klare mere en 1 forbindelse på kabel og 1 trådløs)

---
Arbejder ved HP Designjet support.
Vores motto er: Bigger is better

---

DK-NERD
Svar #12 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 Zool
 Bruger nr.: 30024

Klokken:  14:19

ja okay insider viden kan jeg selvfølgelig ikke hamle op med.

På den beskrivelse du giver kan jeg godt se at man nok skal holde sig fra den.

ved ikke hvornår jeg købte min DIR-615 tror det var sidste sommer i starten af sommeren måske. så det er nok den gamle model, den var ihvertfald ret dyr i forhold til DustinHome

Men Ja min har virket fint.

Tilføj svar

Husk venligt at vi har nogle ganske klare og enkelte regler her på TweakUp, som du gerne må huske på ved dit svar i denne tråd. Hvis du ikke allerede har læst vores regler, eller er i tvivl om deres indhold henviser vi til at de bliver læst nærmere igennem, for at undgå evt. problemer, hvor forum admins er nødsaget til at blande sig.

Hvis du ikke har noget at skrive til emnet bedes du respektere dette og undlade at kommentere emnet helt, da det oftest ødelægger trådene.

Du kan læse vores regler her: 

Modtag svar på mail ved indlæg?

Ønsker du at modtage indlæg fra en tråd med et emne som interesserer dig, uden selv at komme med indlæg kan du på link herunder tilmelde dig modtagelse af mail ved nye indlæg

Forumtråde

Reklame

NorthQ

Facebook fan

Aktiv Bruger

Gæst

Login.
Navn:
Kode:
Husk login info?
OpenID:
Husk login info?