Forum menu
  Hardware generelt
  IT i hverdagen
  IT debatten
  Mac & Tilbehør
  Casemod & Styling
  Overclock & Køling
  Foto & Billedbehandling
  Webdesign & Grafik
  Køb & Salg
  Spil & Konsol
  HIFI & TV
  Film & Musik
  Mobil & PDA
  Software & OS
  Events
  Off topic

Reklame

NorthQ

Ansvar
Tweakup tager intet ansvar ved skader forvoldt på hardware ved brug af en driver eller fil fra vores sektioner.

TweakUp tager intet ansvar ved skader på hardware ved brug af guider og artikler på vores sektioner.

Husk tweak og overclocking af computer sker på helt eget ansvar.

Køle pasta
 mikkel0112
 Bruger nr.: 34539

Dato:  07.07.10
 Klokken:  21:43
 Kvalitet: 0 (0)
hej alle sammen. hvad er det bedste køle pasta man kan bruge til sin cpu

Forum kategori er Overclock & Køling.  Tråd vist 295 gange.  Indeholder 11 indlæg.
Svar #2 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 scn
 Bruger nr.: 6963

Klokken:  21:51

personligt bruger jeg helst Arctiv Silver 5.

Typisk ser man ved test af forskellige mærker at forskellen er 1-4 grader (pastaen der følger med køleprofil undtaget da den er ret ringe)

Det skal så holdes op imod at mængden og monteringen af køleprofilet let kan give afvigelser på 10 grader. Så alt i alt er min holdning at det ikke afhænger af kølepastaen, men hvor meget man bruger og hvor godt den bliver fordelt, og ikke om det er mærke A eller B

---
SoerenNielsen.dk
discriminating against anything other than someone's annoying personality is simply ignorant

---

TweakUp Crew
Svar #3 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 mikkel0112

Klokken:  22:03
er det ikke noget med at der skal et så tyndt lag på som muligt

Svar #4 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 johnnybravo
 Bruger nr.: 4168

Klokken:  22:12

Dette må jeg umiddelbart betegne som et af de bedste produkter, jeg har set test af, til at skabe kontakt mellem køleprofil og varmelement.
Indsat link

Men jeg vil nu betegne det som et produkt til den virkelig krævende type, og støtter istedet #2's forklaring.

---
Man har et standpunkt
til man tager et nyt

---

Svar #5 Kvalitet: 1 (1)   skjul/vis
 scn
 Bruger nr.: 6963

Klokken:  22:22

Jeps, et tyndt lag. Typisk ser man at folk bruger for meget kølepasta, og så bliver varme transporten forringet.

Jeg har dog også set folk der har brugt for lidt (og har da også selv prøvet det) Det kan ses når man fjerner køleprofilet, og der ikke er pasta på både cpu og køleprofil over hele området.

---
SoerenNielsen.dk
discriminating against anything other than someone's annoying personality is simply ignorant

---

TweakUp Crew
Svar #6 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 mikkel0112

Klokken:  23:53
jeg bruger dette her Indsat link
er det godt nok.

og hvor tyndt lag vil i anbefale at bruge.?? har hørt at det bedst er at smøre så tynd lag på så man kun lige kan ane teksten på cpuén, men ved ikke om det er rigtigt

Svar #7 Kvalitet: 1 (1)   skjul/vis
 Alies_Benjamin
 Bruger nr.: 554

Dato:  08.07.10
 Klokken:  08:34

Smut ned i den lokale Radio TV mand og køb en klat der, spild af penge det andet (Så godt er det heller ikke)

Put det på med en pegefinger på både køler og cpu-en, skrab det herefter af plant med eks kreditkort, eller ligende bare det er lige.

Så har du det på der skal være.

Husk det skal kun fylde de mikroskobiske riser op som evt kunne sidde på kølerhovedet eller cpu-en

Personlig selv har jeg vandslebet begge dele og bruger ikke kølepasta.

Mvh Benjamin

---
I920 4 Kernet med HT - L3 Cache 6Mb - 64Bit's Fuldblod __ Intel Extreme X58SO _ Kingston 12Gb GDDR3_Radeon EAH5850 - 1GDDR5
There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

---

Svar #8 Kvalitet: 1 (1)   skjul/vis
 bonito100
 Bruger nr.: 35395

Dato:  19.07.10
 Klokken:  10:40
Vi lavede en test for sjov hvor vi brugte ganske almindelig tandpasta og det fungerede ganske fint hverken bedre eller dårligere end nok så dyrt kølepasta, så har du også en fin duft at mint når du sidder og gamer.

bonito100

Svar #9 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 xuser48
 Bruger nr.: 24790

Dato:  27.07.10
 Klokken:  21:16

Fra dit link, som forklarer hele problematikken:
"Kølepasta har den “simple” opgave at skabe en optimal forbindelse mellem CPU/GPU eller hvilken varmekilde der nu måtte være tale om. Når der placeres en aktiv/passiv køle enhed oven på et andet objekt, vil der altid være et vis mellemrum der indeholder luft. Denne luft varmes op og påvirker ydelsen ganske voldsomt hvorfor der skal bruges kølepasta til at lukke den forbindelse så varmen transporteres korrekt til køleren.

Kølepasta spiller derfor en virkelig stor rolle for vores PC, men kølepasta kan også blive vores værste fjende. Der skal være en vis mængde kølepasta ovenpå CPU/GPU for at forholdene bliver korrekt, da man nemlig kan komme for meget på således at det isolerer varmen i stedet for at videreføre den."

---
Spar din tid - skriv _ikke_ TMS'er til mig.

---

Svar #10 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 xuser48
 Bruger nr.: 24790

Dato:  27.07.10
 Klokken:  21:17

Det er da nemt at håndtere. Cool(!) :-)

---
Spar din tid - skriv _ikke_ TMS'er til mig.

---

Svar #11 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 Dareeude
 Bruger nr.: 33219

Dato:  16.08.10
 Klokken:  14:55

Jeg skal i hvertfald prøve tandpasta metoden ;)

Tilføj svar

Husk venligt at vi har nogle ganske klare og enkelte regler her på TweakUp, som du gerne må huske på ved dit svar i denne tråd. Hvis du ikke allerede har læst vores regler, eller er i tvivl om deres indhold henviser vi til at de bliver læst nærmere igennem, for at undgå evt. problemer, hvor forum admins er nødsaget til at blande sig.

Hvis du ikke har noget at skrive til emnet bedes du respektere dette og undlade at kommentere emnet helt, da det oftest ødelægger trådene.

Du kan læse vores regler her: 

Modtag svar på mail ved indlæg?

Ønsker du at modtage indlæg fra en tråd med et emne som interesserer dig, uden selv at komme med indlæg kan du på link herunder tilmelde dig modtagelse af mail ved nye indlæg

Forumtråde

Reklame

NorthQ

Facebook fan

Aktiv Bruger

Gæst

Login.
Navn:
Kode:
Husk login info?
OpenID:
Husk login info?