Forum menu
  Hardware generelt
  IT i hverdagen
  IT debatten
  Mac & Tilbehør
  Casemod & Styling
  Overclock & Køling
  Foto & Billedbehandling
  Webdesign & Grafik
  Køb & Salg
  Spil & Konsol
  HIFI & TV
  Film & Musik
  Mobil & PDA
  Software & OS
  Events
  Off topic

Reklame

NorthQ

Ansvar
Tweakup tager intet ansvar ved skader forvoldt på hardware ved brug af en driver eller fil fra vores sektioner.

TweakUp tager intet ansvar ved skader på hardware ved brug af guider og artikler på vores sektioner.

Husk tweak og overclocking af computer sker på helt eget ansvar.

Bsod pga gfxdrivere?
 Zake112
 Bruger nr.: 23553

Dato:  13.07.10
 Klokken:  22:45
 Kvalitet: 0 (0)
*CPU: AMD FX-62 2.6 Dual
*RAM: 2x1gb OCZ PC-8500 800mhz
*PSU: 400W Cossair
*GFX: MSI 8800GTX 768mb

Problem:
Det startede iforgårs da jeg sad og spillede COD:MW2, og så begyndte den at lave grafik fejl, så tænkte jeg at den var blevet for varm, og gik ud at mw2 for at lade den stå lidt. da jeg så gik ud af mw2 kom der et popup ikon fra Nvidia-driveren hvor der stod: Kernel32.dll var blevet nulstillet/restartet og "recovered" så tænkte jeg at en genstart ville være passene for at få "genstartet" grafikkorts driveren helt.
da den så bootede op igen var der også grafikfejl i selve windåsen, så tænkte jeg den er da helt galt med den driver, genstartede, bootede op i fejlsikker tilstand, og afinstallede den, åbnede windows7 normalt, og virkede fint.
så installerede jeg den samme driver igen ..
same happend'
Så prøvede jeg at boot op i fejlsikker igen, og installere en ældre driver..
Same happend'

så har jeg formatteret og prøvet med helt ny og den ældre driver igen.. same shit..

Jeg har kørt cirka 2måneder med det her setup og har kørt 100% upåklageligt .. so far..
men undre mig over at grafikkortet ligger 55-60c idle ?!

men har set et par review hvor der bliver testet stock vs vandkøling til 8800gtx, og der ligger stockkøler på omkring 60c idle også.. så burte ikke være problemet.

Tidligere ejer af grafikkortet fortalte han havde kørt med en 400watts psu også, så strøm skulle den heller ikke mangle :/

Jeg har lige gjort hele grafikkortet rent, samt resten af PCén, men problemet opstod før rengøringen, og rengøring blev gjort med kompressor ( trykluft )

---
## Film Fotograf @ Jelling Musik Festival ##

---

Forum kategori er Software & OS.  Tråd vist 298 gange.  Indeholder 9 indlæg.
Svar #2 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 Zake112

Dato:  14.07.10
 Klokken:  01:12

Nu har jeg set på youtube at der er en del som smider dem i ovnen ved 180-200 Celcius i 8-10min, så skulle det været fixed, min har ALLE indikatere for at det er fejlen, især når der måske har været omkring 40-45c på mit værelset til tider :) den ryger i ovnen i morgen, i hører fra mig :P

---

---

Svar #3 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 Mighty_Camper
 Bruger nr.: 6638

Klokken:  11:23

husk og tag et billed :)

---
Jeg er ordblind, hvad er din undskyldning?
Windows Vista, Slows our world down....

---

Svar #4 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 Zake112

Klokken:  11:31

Jamen i ved jo hvordan artifacts ser ud (;
prøv at downclock end til dit grafikkort crasher (; .. sådan ser det ud :p

ej nu er kortet bagt i ovnen ved 180-200c i 10min og er ved at installere drivere, det virker end til videre :)

---

---

Svar #5 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 Zake112

Klokken:  12:21

Fixed .. Modern warfare 2 kører igen på højtryk (;

nu har jeg så valgt at gå ind og lade min gpu-køler stå på 100% heletiden (;

---

---

Svar #6 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 Jesper-k
 Bruger nr.: 28130

Klokken:  14:15
Måske at jeg har misforstået noget fuldstændigt her, så derfor bliver jeg lige nødt til at få det opklaret. Har du helt seriøst puttet dit gfx i ovnen ? eller hvad ? :-P

Svar #7 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 Paranoid
 Bruger nr.: 6840

Klokken:  17:19

#6 Ja det er en meget normalt fejl på nogen ældre grafikkort at deres gpu bliver så varm at den popper af på lodningernere også hjælper det og bage den lidt for og varme loddetinnet op igen så dens gpu sætter sig på sin plads igen.

---
Arbejder ved HP Designjet support.
Vores motto er: Bigger is better

---

DK-NERD
Svar #8 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 jesper-n
 Bruger nr.: 27784

Klokken:  17:23
Var også lidt skeptisk overfor denne påstand til at starte med. Men søgte dog lidt på youtube, og fandt da også et par videoer som bekræftede at det hjælper lidt på ældre gfx at bage det..:-)

Svar #9 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 Jesper-k
 Bruger nr.: 28130

Klokken:  19:53
#7 Smart nok ^^ tak for svar

Tilføj svar

Husk venligt at vi har nogle ganske klare og enkelte regler her på TweakUp, som du gerne må huske på ved dit svar i denne tråd. Hvis du ikke allerede har læst vores regler, eller er i tvivl om deres indhold henviser vi til at de bliver læst nærmere igennem, for at undgå evt. problemer, hvor forum admins er nødsaget til at blande sig.

Hvis du ikke har noget at skrive til emnet bedes du respektere dette og undlade at kommentere emnet helt, da det oftest ødelægger trådene.

Du kan læse vores regler her: 

Modtag svar på mail ved indlæg?

Ønsker du at modtage indlæg fra en tråd med et emne som interesserer dig, uden selv at komme med indlæg kan du på link herunder tilmelde dig modtagelse af mail ved nye indlæg

Forumtråde

Reklame

NorthQ

Facebook fan

Aktiv Bruger

Gæst

Login.
Navn:
Kode:
Husk login info?
OpenID:
Husk login info?